lördag 19 maj 2012

Inför söndag med JCS!

Hej Jeppe!

På söndag är det dags för en attack mot de stora krokodilerna. Vad tror du om förutsättningarna?

Kan bli riktigt bra. Har studerat månen sista veckan och allt tyder på kanonfiske. Nymånen är på väg och det brukar betyda huggsexa utan dess like. I alla fall för andra...Har även varit ute och läst på tulpanstjälkarna och vad jag kan se så verkar allt uppåt inför avslutningen av maj.

För första gången på mycket länge är grund kedjan åter samlad efter en del solo framträdanden. Kan det vara utvecklande att vi fiskat lite på egen hand eller blir allt som vanligt?

Beror på vad du menar med vanligt? Menar du många skratt och sjuka tankar så hoppas jag verkligen allt blir som vanligt. Men menar du mina missade mothugg och utebliven fisk så hoppas jag att våra soloframträdanden gjort att vi har ett annat tänk ute på vattnet. Känner ju själv att det är skönt att fiska själv, man kan hitta på lite som man vill om fångsten.

Nu till det ständiga trätoämnet djup, temp och sikt. Hur förutspår du söndagens fiske fakta?

Tycker inte det är något trätoämne i bloggen i alla fall. Vi brukar vara rörande överrens om hur dessa förutsättningar ska vara. Nu när jag läst av både månen och tulpanerna så tror jag att 2,9   11,3 och 3,14 kommer vara gångbart. Alternativt 2,45 men då krävs nog 11,6 och mellan 2 och 20 meters sikt.

Jag kommer troligen att fiska något bakfull, tror du detta kommer öka era andras chanser?

Inte kommer det vara negativt för dig i alla fall. Lite ojämnare gång på den lilla genomskinliga. Tror bara detta blir positivt för dig. Blir det för bra har Palle och jag pratat om att köra mycket runt runt runt och möta våra egna vågor...Tror jag plockar med spinnutrustningen och kör det som första val. Nu börjar det nämligen närma sig Zalttider!!

Slutligen, ge oss ett förhandstips!

Palle 7 st, Micke 8st och jag 2 st och 8-10 missade mothugg och ett ordval som inte passar sig i tryck.

Väl mött på söndag och må bäste snedseglare vinna!
Lycka till/Pålle


                                       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar