onsdag 9 maj 2012

Inför Lördagen med JCS

Kära fans, närmast döende och bloggkonkurrenter.
Bradrag är tillbaka igen, ännu hetare och ännu mer granskande inför nästa fisketur.
Som vanligt är det JCS som får svara på frågorna.

Håll till godo

Tjena JCS!

Ett tag sedan vi var ute och kastade ikapp, vad tror du att lördagen har att ge?

-Ja du Palle det var ett tag sedan. Ska bli spännande på lördag då jag inte är säker på var dom befinner sig. Är de kvar i och kring vikarna eller har de hunnit ut en liten bit. Funderar starkt på att avvakta erat fiske tills det börjar hugga för er. Under tiden kan jag känna av vattentempen och kolla djupet. Även vilken vinkel ljuset angriper ytan, det är väldigt avgörande om man ska köra på utöfärgen eller atomfärgen.... 


Under valborgsdagarna hade jag och Pålle äran att få ta med praktikantJohan ut på en tur.
Sammanlagt smällde det på 15 gäddor (kanske 10 kg totalt). Har du några planer för fisket på lördag
Som du kan delge oss på bloggen.

-Hoppas verkligen vi kan lägga den turbolensen som varit i truppen bakom oss och se framåt. Och givetvis även lägga slipsarna åt sidan. Jag kan tänka mig att lägga ett litet test på dahlgrengrynnan men även ung och gammeltyskan. 

Du har suttit på bänken ett par gånger nu.
Nu kommer både du och Joppe med i förstalinen, känns det som ett bra drag från skepparn att låta Pålle vila?

- I o m att vi inte kan vila den som har båten så får det väl bli så här....(psst Joppe när sjösätter du?)...Bänken och bänken, fisketiderna har inte passat mig helt enkelt. Har ju sett i napp och nytt fångstkalender att det varit dåliga dagar också så det har spelat in. Men som jag skrev innan så hoppas jag att vi kan lägga turbolensen bakom oss och ta oss samman som team igen. 


3 st ryckfiskare i en båt, som Pålle hade sagt. Vad anser du om fångstalternativen?
En krokad fisk är väl en fångad fisk?

-Haha sådana regler han hittar på. Han är den störste ryckfiskaren av oss alla. Säger bara plåtbit men stor trekrok, vår å och lekid...Så mycket som jag fiskat fluga så har man krokat en och annan utanför munnen också. 


Svärfar har än en gång beställt en ”lagom matgädda” sätter detta någon extra press på dig?

-Nope, tar inte upp gädda. Förutom de gånger du har hotat att jag får gå på plankan annars. Synd att du själv inte klarat av att leverera vid dessa tillfällen. 


Vad tror du om Joppes möjligheter att kunna försöka fiska sig till en plats i båten när serien drar igång?
Och DU när drar serien igång?

-Nu är vi ju inne i maj och vi får väl börja bokföra lite fisk. Joppe har egen båt och både Micke och jag har ju närmare till den så om du inte drar ner på kaxigheten ett snäpp så kanske vi mönstrar på Joppes båt istället! 


Fick möjligheten att snacka lite fiske med en gammal fiskelegend på styrelsemötet idag.
Thomas Johansson, han kom med sin syn på vårfisket och ett och annat knep kunde jag fånga upp.
Tror du någonsin att vi kan komma upp i hans kaliber?

-Finns inte en chans. Fick du verkligen fram tips från honom? Hur mycket kostade det?  Han är svår med tipsen den där Tomas. Ska hugga honom nästa gång och se om jag kan få lite tips. Han har så mycket rutin från gäddfiske att han skulle kunna skriva en bok om fisket i Karlskrona skärgård. Om jag inte är fel ute så är väl Tomas ingift i Joppes släkt, men inte fan får Joppe någon mängd gädda för det. Joppe säger ju att tipsen han får handlar om 12 meter djupt och slät botten. 



Sist av allt tar vi en fråga som har kommit in till oss på bradrag.se@hotmail.se
Frågan kommer ifrån Sven-Gunnar Pettersson och han undrar när vi kommer att sända fiskematcherna på karlskronakanalen.se?

-Oj stort att få frågor från en sådan legend i Karlskrona. Det har ju visat sig att det är ett mycket stort intresse för bloggen, själv fick jag stå och skriva autografer i 10 minuter när jag var ute och gick längs ån igår. Jag tror vi för stunden nöjer oss med en del filmklipp. Vi måste växa i lagom takt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar