fredag 24 maj 2013

Torsdagsfiske med Bob

Efter söndagens lyckade fisketur var det äntligen dags igen.
Skickade en förfrågan till en hel drös med folk men det var bara Bob som nappade på min förfrågan.

Strax efter jobbet kom han och hämtade upp mig och vi var förväntansfulla och hoppades på minst lika bra fiske som senast.

MEN det började inget bra....
Elfel och ingenting verkade fungera som det ska med båten, efter lite mekk så lyckades vi ändå att få igång maskinen om än med en halvt upptiltad motor.

Vi gav oss ut i viken som brukar leverera bra med gäddor men det var ingen hemma.
Ut till lite näst intill oprövade vatten (bara ett stenkast ifrån min båtplats) och Bob var snabb med att ta dagens första gädda.

Paniken kom och jag bytte nog drag för 15e gången och då hade vi knappt varit ute 40 min.
Inget mer där utan vi fortsatte rund sydspetsen och snart hade han tagit gädda nr2 och gädda nr3 och 4

Själv hade jag vid denna tiden gått igenom hela hinken med drag 2 gånger utan resultat.
Nu jävlar sa jag och tänkte att Dahlgrengrynnan sviker mig aldrig.

Tji fick jag. Bob plockade på gädda nr 5 och jag hade än så länge bara haft ett följe fram till båten.
Men det slutade inte där utan plötsligt hör jag en riktigt nöjd herre i fören på båten samtidigt som jag tittar ut över relingen och får se när en fin madame tar hans drag. Gädda nr 6 är ett konstaterande och jag är slagen. Sista gäddan tog nära båten och ville inte tampas i vattnet utan väntade vänligt till vi fick upp den i båten. 

lugn o fin
 
Nu fick det räcka för min del och vi styrde skutan hemåt igen, med en väldigt nöjd herre och en fiskefi**a.

Denna helgen blir det bara ölpimpling då min brorsdotter fyller 2år och vi drar till Halmstad.
Nästa vecka ska jag brottas med båten och försöka hitta vad det är som strular med elen.
Sen ska vi ut o leta grisar för vad Gäddstaun berättar så finns det gott om dom.

 
efter lite fix o trix var gäddan fri igen och vikten noterades till 3,9 kg
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar