onsdag 22 maj 2013

Söndag och premiärturen

Då kom den äntligen!

Dagen d!
Båten var hämtad från 1852 och sjösatt under lördagen.

Jag lyckades få med mig Bob den fiskande holländaren.
Vi åkte på eftermiddagen och jag lovade fångstgaranti, sa även redan på mitt 3e kast att nu är det snart dags....
Plötsligt ropade jag "fish on" och Bob skrattade år mig, men jag han knappt njuta av att ha tagit ledningen då han ganska snabbt efter också fick en gädda. Dock ingen vanlig gädda utan en näbbgädda.

Som guide vill man ta med sig fiskepolarna till heta platser och ganska snart begav vi oss av mot Dahlgrengrynnan, en grynna som vi vet alltid levererar och så gjorde den även idag, men det var Bob som drog det längsta strået.

På både öst och västsidan av Dahlgren så hade jag fina grisar efter, den ena dök upp precis när jag lyfte draget ur vattnet. Den andra kom ganska snabbt efter det att draget landade i vattnet.
det svider att inte lyckas få någon av dessa på kroken.

Får plugga på hur dragen ska fiskas hem.

Nå väl vi begav oss längre ut i skärgården men ingen var hemma så tillslut åkte vi tillbaka mot min båtplats och hittade en gryta där det bokstavligen kokade av små men naggande aggressiva och pigga gäddor. Dom flesta i 2 kg klassen. Plötsligt kom jag ikapp och gick förbi men bara tillfälligt.

4 timmar senare började mörkret göra sig påmind och vi fick avsluta för dagen.

En lyckad premiärtur som gav blodad tand med en god utdelning.
Slutresultatet blev 7 gäddor till mig och 10 till Bob (2 st näbbgäddor)

Ser ut att bli en runda imorgon torsdag och än en gång har jag Bob med mig i båten

Bob briljerar med en av dagens små men pigga gäddor
 
 
Visst fick vi drilla in varsin gädda samtidigt
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar