torsdag 16 maj 2013

Fiske med Olof

I tisdags kväll hade jag med mig Olof ut i båten. Det blåste ordentligt för den lilla båten och vi kunde inte till de ställena jag hade tänkt mig. Dock fick jag en liten gädda rätt omgående men sedan blev det stiltje ett tag. Vi gled in mot en vik och då började det hugga, i alla fall för mig. Olof hade i o f sig en på men tappade den tyvärr. Jag tyckte givetvis mycket synd om honom.....;-) Nåja hans tid skulle komma senare. För mig började det hugga med jämna mellanrum på en wolfcreek red karp men inte många landades av dessa. När vi avslutade längs med en ö långt in så högg det mer frekvent. Olof plockade 2 st och tappade några. Nedan ser ni Olofs största för dagen....

 
Tillslut blev det tennissiffror i båten, 6 till mig och 2 till Olof. Borde väl i alla fall haft över 10 avkrokade med huggen och tappade gäddor men denna kvällen ville det sig inte. När man sedan läste att gäddstaun hade krokat av 30 st under kvällen så kände man sig rätt kass...Men ibland är det så, gäller att ha prylarna i på rätt ställe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar