onsdag 24 april 2013

RUTTET

Efter förra helgens misslyckade sjösättningsplaner på grund av ett oförutsett fel körde jag och lämnade in båten på 1852 i Karlskrona. Förhoppningarna här var i förhållande till när vi fiskar att det skulle vara något litet problem, snabbt billigt och enkelt är den bästa kombinationen men det blev tyvärr bakslag.

Idag ringde dom från 1852 och första frågan var om jag sitter ner, vilket gjorde att hjärtat stannade redan där. Beskedet var en havererad tiltmotor som kostar alldeles för mycket pengar (reparationsbidrag mottages tacksamt).

Nu är försäkringsbolaget inkopplat och jag hoppas få besked under morgondagen med vad som kommer att göras och hur stor del jag behöver betala.

Det enda jag vet just nu är att det blir ingen sjösättning till helgen som kommer heller, vilket känns helt galet.
Förra året låg båten i det blöta redan i början av mars.

Inte nog med detta så har vår vluftvärmepump gåt åt fanders så kontot var ganska hårt belastat redan innan.

Har jag tur och om Jeppe inte tog illa vid sig vid senaste turen kanske man kan få följa med honom i speedboaten till helgen.

Den som lever får se


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar