torsdag 18 april 2013

En kväll med flugspöt

Jaha varför kör man med flugspöt när det blåser 10+ m/s? Varför inte? Var väl sugen på att testa nya linan och det funkade rätt ok i vinden. Frågan var ju var jag skulle prova, drog på mig vadarna och körde iväg till ett ställe där det både finns en sydvänd vik och en norrvänd. Började i den senare för att få lite lä, satte på en liten mindre gäddfluga för att även få chansen om det patrullerade förbi någon havsöring. Efter ett tag så fick jag två små gäddor i tät följd.

Hade vadat klart sträckan som går att vada då det är rätt mycket gyttja längst in i viken. Gick över till viken där det blåste på ordentligt. Det är ingen promenad i parken att lägga ut linan när det blåser upp mot 15 m/s i  byarna men det gick ok. Hade en efter rätt omgående och ett par kast senare smäller det på en av bättre storlek. När jag väl får in den ser jag att den sitter riktigt dåligt och mycket riktigt, suck, dubbelsuck, den släpper lite senare.

Flyttar mig en liten bit och hittar lite smågäddor, i den hårda blåsten hade de ställt sig bakom en vassrugge. Landar några och tappar, missar mothugg och har någon följare.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar