söndag 28 april 2013

en helg utan fiske

Känslan är helt bisarr och det finns inga ord.
Det bästa fisket på hela säsongen går åt pipan....

Båten står på 1852 och delarna förväntas komma i början av denna veckan.
Har jag tur kanske jag har en fungerande båt men en sargad ekonomi till nästa helg.

Inte verkar det vara någon av dom andra som heller har varit ute denna helgen, trots ganska trevligt väder och helt ok fiske enligt ABU´s huggtabell.

Jag vet redan nu att det blir fiske för min del på onsdag, ska vara lite otrogen och åka med 2 pers från Vodkabältet (läs Rödeby) till sjön Sännen mellan Tving och Kallinge. 
Där finns gott om både stora gäddor och riktigt fina abborrar.
Största gäddan jag har sett foto på där ifrån är på strax över 12 kg och fångades enligt säkra källor på ett skeddrag med atomfärg?!?
Själv har jag lyckats kroka en riktigt fin borre där på 1,2 kg.

Nu får vi hålla tummarna på att vädret blir ok och att vi får ett riktigt skitfiske där.
Efter som jag inte har varit ute denna helgen slänger jag med ett par schyssta foton från Sännen

Skepp o hoj på er seglarvänner
En hyfsad gädda från förra året fångad i Sännen.




Pb. 1,2 kg 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar