måndag 20 februari 2012

Lite gamla inlägg från facebookgruppen


"Vi på bradrag.se har fått många frågor vad som händer. Senaste tiden har det inte blivit mycket slöjtande och näten har inte vittjats. I morgon är det ett studiebesök inplanerat i nätvittjning ute i Telenor arena. Vi planerar snart och mönstra på igen för lite gäddfiske. Vi kan nog garantera att det kommer skrivas här om mäktiga fiskeupplevelser, kanske ett par pb i kategorin catch n kill. Vi kommer även bjuda på några av fiskeställena vi kommer besöka. Detta på väl detaljerade bilder! Mikael Pålsson kommer bjuda på ordentligt böjda spön. Han kommer även dela med sig om konsten att överdriva fiskens storlek. Med ett så pass mjukt spö som Micke använder är detta lätt. Man väljer bara ut en bild på internet på en stor gädda som man sedan mycket fiffigt klistrar in vid det extremt böjda spöt. Det räcker egentligen med att Micke får på en 0,9a för att kunna göra detta. Väl mött på havets böljor."

"jag vaknade tidigt idag full av förväntan på vad det skulle vara för väder. Jeppe och Micke har ju sedan tidigare planerat in fiske i eftermiddag. Försökte resa mig upp ur sängen men märker att jag har legat o sovit på mina armar så dom har domnat. Tänker att jag kan rulla ur sängen men det slutar med att jag hamnar på golvet och blir liggande i 20 min innan cirkulationen i armarna har kommit tillbaka. Väl uppe tittar jag ut genom det lätt smutsiga fönstret och ser att det är bleke i vattenkannan. Får hoppas att det hinner förändras till i eftermiddag då det är dags. Hur det går för bradrag.se återkommer jag med senare"

"Idag testade vi nya vatten som vi hade hittat på eniro. Mikael Pålsson smällde omedelbart på ett par slipsar som släpptes i för tillväxt. Palle Ahlgren hade problem med utrustningen men när den var under kontroll landade han paret. Sedan drog vi in till ett par av Palles ställen där han utlovade fångsgaranti, undertecknad böjde spö men den valde att kliva av. Men är det fångstgaranti så är det och Micke drog på och landade en av dagens större. Efter ett par fruktlösa försök till så utsågs jag till dagens ff. Men skam den som ger sig. Efter hemkomst så drog jag ner till ett ställe invid lokala ån. Där drog jag på en silverblank på rikskupongsfärgen och lyckan var total. Tillagad ligger den nu i magen."



För att förtydliga, den där sista jag drog på på rikskupongsfärgen är ju givetvis en kebabrulle. Snacka om catch´n´kill!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar