torsdag 19 april 2012

Inför lördagens med Micke Pålsson


Hej Micke, vi kör en "inför fisket" med dig också i o m att vi inte varit ute på ett tag tillsammans. Vi kan genast säga att Micke har varit mycket svår att få tag på, upptagen och svårfångad som han spelar. Vi når honom dock på en trasslig 56k modemuppkoppling långt utanför kommungränsen.
Du driver som sagt var en annan blogg som Palle och jag tycker har stigit dig åt huvudet.  Citat från en festnatt nyligen "vem tror dom stjärnan är egentligen? Dom spelar ju bara hockey inför 3000 pers någon gång i veckan, jag har 3000-4000 läsare om dagen. Tycker det är alldeles för lite fokus på mig denna kvällen, det är ju dom där låtsashockeystjärnorna som ska bjuda mig på dricka inte tvärt om." Har du samma inställning till helgens fiske, att Palle och jag bara är bifigurer på din fisketur?


Självklart! Skulle GUD komma ner på jorden och jag gick förbi skulle han följa efter. Vissa saker är bara självklara. Ni rider på min framgångsvåg kan man säga både när det gäller hockeyn och fisket. Detta entourage är något jag har lärt mig att leva med, framgångens baksida som jag och Mick Jagger brukar säga när vi spånar fram nya mästerverk.

En sak jag måste ge dig är ju att du får fisk på vad skit du än hänger på tafsen. Julgranspynt körde du med senast och en jerkvobbler som ingen visste att det var en jerk när den kom ut i början på -90talet. Du fiskade in den med ett svajigt haspelspö och hade framgång. Kommer vi få se något liknande denna gången?


Många luras lätt av min ålder och tror att jag är slut på denna nivån men oj oj oj så fel de har. Precis som du säger slet jag i ett ytterst avgörande moment senast fram en trollingsked och vips hade jag skaffat mig ett momentum som ni aldrig kunde plocka igen. Har en del nya ideer där morakniven och frugans nagellack är två viktiga ingredienser som säkert kommer leda till mer framgång men dessa låter jag lura i vassen till säsongen sätter igång.


På staun snackas det om att du suttit i husarrest av frun men själv har vi fått läsa på facebook att du varit på "butikschefsmöte i Jönköping". Är det p g a mycket fiske, mycket bloggande, mycket hockeytittande du suttit inne? Kommentarer på detta?


Detta känns helt gripet ur luften.  Kan vara ett illa planterat ryktet från konkurrenterna Karlskronafiske.com då jag inte alls känner igen mig i din beskrivning. Kan meddela att mitt kontrakt med Bradrag.se löper över hela säsongen och jag har inga avsikter att bryta detta. Finns inga lax klasuler heller så min påhittade husarrest var egentligen en spionresa till Vättern där jag studerade fiskens beteende i sötvatten för att kunna utveckla och finslipa min teknik ytterligare. Att jag avslöjar detta nu är för att ni andra ska sättas under ännu mer press inför lördagens fiske.



Både du och jag vet ju om att Palle är lite ny på det här med öringfiske. Vad tror du om hans chanser att få en silvertorped på lördag?


Kan säga såhär, får han ordning på grejerna och lyckas få betet i vattnet har han säkert någon promilles chans att få en öring på kroken. Men därifrån till att landa fisken är det ett långt steg för en nykomling att ta och jag tror inte han är redo för detta ännu utan får helt enkelt gnugga på i gäddligan även denna säsong. På sikt kan han säkert komma upp i en högre liga bara han skärper till sitt psyke och temprament.


Vi vet ju att tålamod är den viktigaste egenskapen när det gäller öring, Palle får ju tuppjuck om vi råkar dra på en dubbeldrillning. Hur lång tid tror du det tar innan han vill in och meta för att få känna spöböj?


Skulle tippa på att när vi passerar Tjurköbron kommer han känna sig osäker och vill vända tillbaka till blankvatten och hugg garanti. Hans tålamod är lika stort som din tilltro på dina beten ( Jeppe byter bete var 5 min. reds anm.)


Har fått in några mail om "VI SKRIVER BARA NÄR VI FÅR FISK". Själv kan jag tycka det är ett påhopp utan dess like. I andra mail står det att vi mörkar antalet fiskar, var vi är och storleken på dessa. Visst vi har väl lagt någon gädda i streckbänk för att det ska se ut som en 1,5 kilos... dina tankar kring detta?


Kan lova att vi döljer ingenting. Öppna draglådor är vår paroll och den viker vi aldrig ifrån. Självklart skriver vi även när vi går bom men det kanske försvinner i mängden då det händer så sällan. Antalet fiskar och tidpunkt kan alla kolla på fisk.stats.se här lagras allt. Även en andrafisk som någon snackar sig till redovisas, men detta är nåt jag vill ha bort då det blir alldeles för mycket snack och lite fiske. En fisk är en fisk helt enkelt!




Vi tackar för pratstunden och önskar oss en trevlig tur på lördag.



Tack, vill givetvis visa min ödmjukhet och önska er andra ett stort LYCKA TILL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar