lördag 3 mars 2012

Lägesrapport kolon

Våren är verkligen på intåg, vikarna börjar bli isfria och vi har redan iakttagit båtar med fiskare i längs kustbandet. Både Jeppe och Joppe verkar få lite lätt panik när dom ser andra fiskare och slänger snabbt iväg ett sms. Känns som en "oskyldig" signal till mig att det är dags att sjösätta nu!
På samma passiva sätt som när vi ska lasta båten hjälper dom mig med servicen av båten.
DVS inte ett skit. Men kanske lika bra det, ju fler kockar desto sämre soppa.
Enda gången dom visar intresse och vaksamhet är när vi ska stanna till vid en potentiell grynna för att se om det finns några madamer som vill kliva på.

Hur som helst så är det dags för mig att förbereda för att få båten i blöt.
Så när frugan drog på sin dagliga tur till gymmet passade jag och Milton på att åka till 1852 Marin o fritid 
för att inhandla diverse prylar som behövs vid service.

Passade samtidigt på att kika i deras båthall och aj aj aj! Vilka grymma båtar och vilken utställningshall.
Fastnade för en Silver aluminiumbåt och tankarna började genast att snurra.
Får se till och skärpa mig när jag spelar på V75 så kan jag nog byta upp mig ganska omgående.

Servicen får vänta till imorgon för idag är det kiosktjänstgöring i Telenor Arena som står på schemat.
KHK spelar playoff match hemma mot Östersund. KHK lyckades vinna bortamatchen mot dom i torsdags
så vinner dom idag kan jag ägna morgondagen till båten. Om inte så blir det kiosken imorgon med.

Förhoppningsvis kommer både Jeppe, Joppe och storbloggarn med sköna inlägg om matchen och sätter en o annan kniv i ryggen på mig för att båten inte ligger i ännu.

Nu siktar vi på att KHK vinner idag och på att jag kan sjösätta nästa helg

Skitfiske på er

1 kommentar:

  1. Avd jag är inte bitter. Kanske ska våra lite tacksam för att dom vill fiska med dig. På det sättet får du ju i alla fall se lite fisk....

    /först i med draget

    SvaraRadera