söndag 25 mars 2012

Dagens fiske 25/3-12

En dag på sjön med två superkillar/män. Het på gröten och med en enorm press på mig så ville jag testa överallt. Kör dit, lite närmare, 4 meter till, ankra, ankra inte o s v. Skepparn och ankaransvarig hade det inte lätt idag men har säkert överseende med min iver idag. Tillbaka till pressen, det påtalades flitigt innan vi ramlade  ner i båten vilken press jag hade att prestera idag om jag inte ville sitta på avbytarbänken/bryggan i fortsättningen. Jaja ut från bryggan och i med jerken och det tog inte många minuter innan det small på, nåja något släpade efter i alla fall. Det man kan se på bilden är ett par solglas för damer. Har man redan slarvat bort ett par stycken redan i år så får man ta det man hittar och det var dessa som frugan har haft någon gång.  Nu gjorde inte glasen bort sig i sällskapet, vi ser ju Mickes mössa på bilder här nedan...Det är lite som öresundsvisan när vi är ute och fiskar..;-) ni kan ju söka på youtube efter den.

Det var mycket gäddor i vattnet men vi såg bara små och fick bara smått. Här kommer lite bilder från dagen.
Det kan komma någon inlägg från de andra deltagarna i teamet och något avslut på frågor och svar. Idag kör vi bilder utan paint....kan någon läsare knäcka fiskeplatserna får ni gärna klämma ut det i kommentatorsfältet.

Vi måste även gratta Willy på Knafiske till en väldigt fin gädda. Kul att även se att Jonny Hörnell fått ordning på propellern






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar