måndag 26 mars 2012

Eftersnack med JCS


Tjena Jeppe!

En tung förlust för dig med endast 3 invevade gäddor.
Du kändes väldigt het direkt när vi kom ut, vad hände sen? 

 Jo det stämmer ju. Kände ju pressen direkt att jag måste leverera. Tog ju en omgående och kände mig rätt nöjd med det. I o m att jag tog en rätt snabb 2-0-0 ledning så gick jag ner mig lite i nogrannheten. T e x tog jag en tidig matpaus, kände mig nog helt enkelt lite för bekväm där ute. Tog lite felaktiga beslut p g a att ödmjukheten för uppgiften saknades. När ställningen senare under dagen ändrades till 3-3-3 så hade jag förtvilat svårt att gå på offensiven igen. Visst man hade några bra lägen till napp men fel hastighet och för klen i det fysiska spelet med spöt straffade hårt. Tog mig ett snack efter fisket för att inte detta ska upprepas.

Vi var inne på nya vatten var det något som påverkade ditt fiske?

Man kan ju tycka att hemmavatten eller bortavatten inte ska spela någon roll men det blir ju alltid en liten extra osäkerhet. Kan vara en lång resa dit som sätter sig på kisseblåsan. Nu tycker jag att jag försökte köra mitt egna fiske och gå ut hårt offensivt. Tyvärr funkar det inte att stänga riktigt på slutet. Kände även att jag hade svårt att fiska med koncentration då jag hela tiden såg nya fina möjligheter och inte la fullt fokus på den platsen vi var på just då. Något ni andra i båten säkert la märke till, kör dit, gör så, den vassen ser fin ut o s v. Tog ett snack med mig själv efter att jag måste bli bättre på att fiska i nuet och vara nogrannare med det man gör, ta jobbet helt enkelt.

Vi hamnade i ett läge där diskussionen blev lite het gällande en av Pålles invevade gäddor.
Var den inom ”inhåvningsavstånd”?

Här måste det fram en tydlighet i vad  som gäller. Fiskekamera så man slipper dessa diskussioner efter med anmälningar hit och dit. Jag tyckte inte den var "inne" och under kontroll. SÅ ÄR DET, som en känd truckförare skulle sagt. PUNKT

Vi såg en bred uppsättning av draglådor idag, med allt från mormors chokladbollar till Coop´s glassburkar.
Kan dom ha påverkat dagsformen något?

Nope det tycker jag inte, hade bara med mig lådor från förra säsongen. Men jag körde mest med saker från x-coop tresmak lådan från coop. Dock visade det sig på foton från fisket att jag nog hade "tillverkat" ett 20 tal nya draglådor under hösten och vintern...Får nog lägga mig i hårtträning så att det ser lite bättre ut när shortsen och t-shirtarna kommer på senare i vår. En bodycombat expert säger att man ska börja med vaderna för där sätter sig fettet först. När man sedan har kört det i 2-3 månader så kan man gå över till magen, röven och hakorna... 
Hur tror du att det kommer att se ut när serien drar igång på allvar, troligtvis hinner vi med en eller två träningsrundor till innan.

Det är ju så i början av träningsmatchandet att man inte har full fokus på uppgiften och man blir lite ivrig. Man håller inte linjerna i fiskandet utan far lite överallt med prylarna. När vi om någon månad drar oss ut till dahlgrengrynna och ung/gammeltyskan så gäller det att vara på tåååårna som Bengt Andersson sa. 
Vem i team bradrag.se såg formstarkast ut idag?

Skulle väl säga att jag såg bra ut i början och du kom mycket starkt på slutet. Men måste i alla fall (efter att ha gett honom en del skit i införsnacket) Pålle beröm. Att man ens tänker tanken på att ta med sig stora trollingskedar som är i stort sätt okastbara talar om en kreativitet som man sällan ser. Succe är väl ett ord som man inte ska ta till i onödan men dessa skedar kommer skörda offer de närmsta gångerna. 

Till sist en fråga som har kommit in till oss.
Vilket temp är optimalast att fiska på om vattendjupet är 1,784 m djupt?

Här har ju många experter försökt sig på svar. Allt från Bengt Öste, Jim-Thure, han som var ihop med Agneta Sjödin till Fredrik N Malmberg men här är ju vi på bloggen lite av experter. Jag skulle säga att allt från 9,45 till 9,5 funkar men en övervikt åt 9,45 då.  Här tar jag ju ett rätt stort gap men alla har ju inte så exakta termometrar. Efter ett tag sticker man ju bara ner ett finger och det brukar ju vid kröningar av fingret skilja på en 0,01-0,03 grader. 

Tack för en bra dag på havet

Tack själv! 

Och kom ihåg?
You never fish alone för det är vi som är bradrag.se 

1 kommentar:

  1. Hahaha.. Underbat skrivit! :)

    Sa en dag när jag var och fiskade med min flickvän som satt i båten och såg allmänt ointresserad ut att dig är det inte lätt för en kille att fånga!
    Varför då, sa hon.
    Du sitter på betet! ;)

    SvaraRadera