söndag 18 mars 2012

Frivillig träning

Frivilligt hade jag satt mig längst ut på bänken igår då det var många timmars tjänstgöring i Telenor Arena. Så idag var det frivillig träning för de som inte fiskade igår.....Även ett hus som håller på att totalrenoveras inomhus tar ju lite tid...men duktig som man är så gjorde jag ett ryck igår kväll så att jag kunde frigöra några timmar till fiske idag. Packade fram flugspöt och vadarna redan igår så att man kunde dra iväg snabbt efter dom vanliga morgonrutinerna (springa 1 mil, baka lite bröd, skriva ett kapitel i en bok, läsa 25 sidor poesi och gå igenom dom vanliga 10 hockeysiterna).

Efter en kort tid i bilen kom jag fram till första viken och hade omgående kontakt med gädda. Gäddan höll på att få syna halkskyddet under vadarna och då hade det blivit gäddfärs när stadiga 98 pannor hade klivit på ryggen. Jaja här gällde det att se upp eller ner rättare sagt. Gäddan stod på 2 dec djupt vatten nästan på land. Ett par hugg och efterföljade följde innan en gädda satt på hela vägen in. I viken jag var i så var det  väldigt klart vatten och istort sätt lika orörd yta som i Olofströms försvarszon igår i matchen mot kära KHK. Man såg flugan på drygt 15 meters håll så jag förstår att gäddorna var försiktiga.

Tog ny fart och lämnade lugna viken för att testa lite längre ut i havsbandet och se om det fanns någon öring men tröttnade rätt fort på det. Hade i o f sig något på i 4-5 sekunder men jag gissar att det var en gädda.

Drog vidare inåt och testade för mig helt nya vatten, såg sjukt spännade ut och hade på redan i de första kasten en som bara gick i sidled. Givetvis så släppte den också. Tror jag får lägga motrycksarmen i träningsläger för så kan jag inte fortsätta. Skönt att vara igång i alla och ser redan fram mot nästa tur, kanske en snabbtur någon kväll i veckan direkt efter jobbet. Ett inlägg helt fri från reklam för www.1852.se som jag förstår på Palle är ett toppenställe.

Det finns så mycket seriösa bloggar, detta är inte en av dom.....ha det gutt där ute och skriv gärna lite i kommentarerna om ni själva har varit ute eller vill ha tips hur man använder paint för att förvilla läsare.


6 kommentarer:

  1. Två saker!
    1, härligt att du tar petningen på rätt sätt! Fortsätt så och du kommer garanterat ha en plats innan midsommar.
    2, det är fult att ljuga om sin vikt. Trodde vi skulle vara seriösa på denna bloggen;)

    SvaraRadera
  2. 1. .....skönt att skepparn fick slå PB med 3,9 igår...
    2. är inte kvinna, behöver inte ljuga

    SvaraRadera
  3. Edit igen

    2..... Det gällde det där med kvinna, vikten är jag säker på... Nästan

    SvaraRadera
  4. På A svarar jag B och på B vet jag inte...........

    SvaraRadera