fredag 5 juli 2013

Fisketur med tvålen 3/7

Tog först en tur på morgonen med flugspöt men bleke och bassängklart vatten gjorde att jag antagligen inte ens var nära att få någon gädda. När jag kom hem på förmiddagen visade det sig att kära frun med barn skulle besöka bion på kvällen....hm soffan eller båten...soffan eller båten. Letade fiskekompis och fick hugg hos tvålen, fd fotbollsmålvakt med handskar insmorda med tvål.

Fiskade själv 30 minuter innan jag skulle hämta upp Mats på en brygga. Satsade på abborre och fick en fin borre på 5-6hg. När Mats var upplockad stack vi ut lite och på första stället var det bom. Flyttade oss 500 meter och där hade vi riktigt kul fiske under ett par timmar. Mats landade 8 och jag 5, vi kunde dock ha dubblat detta om vi eller framförallt jag varit lite hungrigare i mothugget. Otroligt mycket gädda i vattnet och de verkade stå samlat. På något ställe hade vi lite dubbeldrillning för att 20 meter bort gå bom. Då flyttade vi bara några meter så var det igång igen.

13 gäddor landade kanske inte låter så mycket men vi hade massor av kontakter vilket gjorde det till en riktigt kul kväll. Vi ska bli lite bättre med att lägga upp bilder,  vet själv när man läser andra bloggar att man vill se lite bilder.

//Jcs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar