tisdag 2 juli 2013

Bra fiske och massa strul 1/7-13

Hade bestämt mig för en kvällstur med vadare och jerkspö, i sista stund ändrar jag mig och tar med flugspöt istället. När jag väl kommer ut till fiskeplatsen inser jag att jag saknar något väldigt väsentlig...bla bla bla nej det är inte kunskapen jag tänker på nu..utan flugrullen. NÅGOT irriterad slänger jag in vadare och annat i bilen och kör hem och hämtar flugrullen. Kanske skulle jag tagit hinten om att stanna hemma. När jag väl fått med mig allt och kört ut till stället så har jag man ungefär 10 minuters promenad innan man är framme. Smala stigar med rötter och sten, givetvis drar jag dit och slår i och skrapar höger underarm. Fortfarande fortsätter jag ut men funderar på hintarna om att ställa in fisket.

Nåja till slut är jag på plats och spöt är riggat med en grön/guld och det tar inte lång tid innan 2 st 3 kilos är avkrokade. Drar mig lite inåt till mitt absoluta favoritställe och har nu en svart/guldfluga på, där är lite grundare och den går lite ytligare. Får på gäddor i strid ström men de är i storlek 1-2 kilo, i o f sig ett jäkla tryck i dom men jag ville ha nåt kilo till. Häftiga hugg blir det i alla fall där gäddor kommer farande ur vattnet och gör 3 meters luftfärder. En som jag tappade kom en sjuhelsikes fart rakt emot mig och släppte metern innan. Höll på att simma rakt in i låret på mig, hur många kan säga att orsaken till en lårkaka kommer från en gädda...merit?

Efter 8 gäddor bestämde jag mig för att dra mig utåt på udden igen. Längst in mot kanten hade det blåst in mycket alger och när jag går tillbaka så halkar jag på en sten och ställer mig på alla fyra med bara huvudet ovanför vattnet i algerna...Luktade sådär och vatten rann in överallt. Well well man har varit nära många gånger och någon gång ska man väl bada ordentligt. Fick 2 till längre ut på nåt kilo mer och tappade en fin som anföll flugan två gånger.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar