måndag 10 mars 2014

9/3

Under lördagen sjösattes båten för att under söndagen ta en morgontur med Jonas Åkesson. Dock stannar vi vid lördagen en liten stund. Kände för att ta ett par kast innan hockeymatchen Rögle-Karlskrona HK så jag körde ner till ett par bryggor utanför byn (nättraby) och fiskade någon timme. Många båtar ute var det men vid bryggorna är det oftast ofiskat för man vill inte in med båten och linorna bland bojar. Fick i alla fall känna lite spögung då det blev 6 st avkrokade på 1,5 timme.

På söndagen körde Jonas och jag ut med min båt tidigt på morgon. Hade väl ok fiske under några timmar men stundtals lite trögt. Jag fick väl i alla fall kroka av tvåsiffrigt men långt ifrån dom mängder man läser sig till att andra får. Dock fiskade vi bara i en vik under förmiddagen då tiden inte räckte till. Hade en bjässe efter och ett tag trodde jag att kockumvarvet var ute och provkörde en av sina ubåtar...

//Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar