torsdag 19 juli 2012

På väg att bli utklassad 18/7

Blev medbjuden på en fisketur i Joppes båt. Det blåste rätt så ordentligt när vi kom till första stället så det blev bara en kort ankarsättning och vi fick söka oss in bland skären. Pekade på ett ställe där jag själv haft rätt mycket hugg när jag var ute med Mats för några veckor sedan. Det skulle jag aldrig gjort ;-) Joppe drog en i första kastet, kul här finns gädda. Joppe drog en i andra kastet, kul här finns mer gädda. Under tiden Joppe krokar av hade jag följe och gäddan missar jerken helt i hugget. Joppe tar sitt tredje kast...hattrick, satan nu blir det tungt men kul att vi fick fisk.

Joppe analyserar läget



Börjar leta i spannen efter något liknade som Joppe har på, något i blånyans, måste ju börja producera för att komma ifatt. I sjätte kastet tar han en till, ridå. Jaha då var det bara till att försöka snygga till siffrorna lite för glasmästarn var ju inne i zonen. Sen dog fisket bara ut under 1,5 timme, vi letade fiskbara ställen i området men det var mycket uppvuxen spagetti och vinden låg på för hårt för att fiska där vi ville.

Vi sökte oss vidare till ett litet större skär där vi hade följe och hugg. Humöret steg lite men jag stod ju fortfarande på NOLL. Tiden började rinna iväg och jag pekade på nytt med hela handen på en liten liten ö och en udde jag ville testa. Blev totalsågad av Joppe men hade en magkänsla som var bra. Vad hade jag att förlora...Första kastet hugg och totalmissat mothugg ""##"#¤%%#"# ramsa. Andra kastet fick jag en och försökte snygga till siffrorna lite. Tredje kastet en till, nu j__lar...Det slutade med 8-5 till Glasmästarn och vi tog 9 gäddor i det lilla området vi avslutade i. Joppe kunde lätt tagit en handfull till under kvällen då han missade många hugg. Tyvärr rann tiden iväg så det kändes som vi stack där ifrån halvfiskade. Efter Joppes 4 första på den blåa så totaldominerade firebirden vilket den gjort så många gånger innan.







Fightingface, kanske inte syns så väl men det sitten en firebird i mungipan. Vi tog de  nio sista på den.



ALLA BILDER ÄR FOTOMONTAGE OCH BAKGRUNDERNA ÄR UTBYTTA MOT TIDIGARE TAGNA FOTON AV OKÄNDA PERSONER. BAKGRUNDERNA ÄR SÖKTA PÅ GOOGLE. ETT HELT NYTT SÄTT ATT SLIPPA SKUGGA BAKGRUNDERNA.

Måste ju ha med en naturbild så Pålle blir lite irriterad.


Jesper 6 turer 11 p
Micke 3 furer 8 p
Palle 5 turer 7 p
Joppe 2 turer 3 p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar