lördag 15 juni 2013

Med flugspöt i hand 14/6, prisutdelning guldtoffeln

När man ser gäddstaun lägga ut fiskebilder stup i kvarten på facebook så är det svårt att inte bli sugen. Kvällen innan kollade jag igenom flytv´s senaste film där Nicke Bauer drar fina gäddor med flugspöt. Då bestämde jag mig för att lämna båten i hamn och dra på vadarna och ta med flugspöt. Som vanligt drog jag ut till mitt favoritställe och det blåste på ordentligt med pålandsvind. Rätt omgående fick jag en gädda kring 2 kilo.


Som sagt det blåste på riktigt bra så jag vadade ut en bit och fiskade inåt så att jag hade nytta av vinden.

Snart därefter fick jag en pigg gädda på ca 3kilo.

Den var riktigt bred över ryggen men inte så lång. Det började bli skitigt i vattet men jag lyckades få en till och hugga. Första försöket missade jag mothugget fullständigt och gäddan spottade ut flugan, kastet efter så kom den som skjuten ur en kanon från sidan och då satt den.

Det var den största gäddan för dagen som högg...skulle gissa på ca 4 kilo.

Nedan ser ni den största gäddan för dagen, tyvärr stendöd. Från nos till stjärt var den lite drygt 90 cm som den ligger. Skulle man räta ut ryggraden och lägga på en stjärtfena så hade den varit över 100 cm. 

Mikael Pålsson som fiskat rätt flitigt senaste åren med Palle och mig har gått och blivit stortoffel. Han skyller på att fiskesugen inte infunnit sig men både Palle och jag har sett samma beteende hos andra personer i våran närhet. Så därför har Micke vunnit det inte så hedersamma priset årets guldtoffel.
Grattis Micke!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar