tisdag 4 juni 2013

Gäddstauns gäddtävling

På lördag den 8/6 kör grabbarna i Gäddstaun en liten familjär gäddtävling i Karlskrona skärgård. Jag tycker det är en kul grej de kör men jag tror man måste hålla det i den lilla skala man kör nu med 10-talet team.  Enkelhet bör vara ledordet.  Blir det för stort är risken att det blir för seriöst och tungt att ro runt. Nu tror jag de har hittat en modell som funkar och som de kan köra några gånger per år.
 
Tyvärr kan inte vi i bradrag.blogspot.com medverka.  För min del är det någon fotbollssammandrag med pojken som sätter käppar i hjulen.  Men inte omöjligt att jag tar några timmar i båten om det blir tid över.
 
Senaste veckan har en dryg nordanvind bitit sig fast vilket gjort att jag inte har rört grejerna.  Tycker det är rent pissfiske när nordan blåser här nere.  Vattnet blir lika klart som kranvatten och jag gissar att betesfisken rör sig iväg med det varmare ytvattnet som drar ut och ner på djupet.  Bara spekulationer men jag har aldrig någonsin haft bra gäddfiske i nordliga vindar. 
Det kan givetvis även bero på mina känslor för dessa vindarna.  Jag har sänkt mitt självförtroende redan innan man blöter prylarna ;-).
 
Säger lycka till med arrangemanget till gäddstaun och skitfiske på er.  Gäddstaun hittar ni på Facebook och Twitter.  Säkert kommer det täta rapporter på Facebooksidan under lördagen. /JCS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar