söndag 5 maj 2013

Fortfarande ingen båt...

I fredags fick jag besked att 1852 precis fått svar från mitt försäkringsbolag.
Lämnade in båten den 24/4 och fick besked den 4/5 att dom precis fått svar.
Hela tiden beklagas det över att problemet med min båt är ett höstproblem och det har man knappt tid med nu på våren då alla ska sjösätta. Visste man inte detta när jag frågade dom om hjälp?

Självklart ska vi hjälpa dig. Hur snabbt behöver du båten?
Jag svarade att jag givetvis vill ha båten så snart det går men då det är lite röda dagar så är väl 2 veckor ok.
Mina funderingar på om det hade gått snabbare på något annat ställe kommer jag givetvis inte att få reda på.

Nu får vi hoppas att det går undan och att delarna kommer hem och att båten kan få sjösättas på torsdag.
Känns som att hela vårfisket går åt pipan för nu kommer värmen i rask fart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar