onsdag 24 april 2013

Öringjakt i innerskärgård och spöhelvetet

Var sugen på att testa lite jakt på öring i innerskärgården idag. Är säker på att man inte behöver åka ut syd om Aspö och Hasslö. Tog mitt flugspö och gick ut på en udde som jag vet trafikeras av blank öring. Fiskade väl någon dryg timme innan jag närmade mig hotspoten i utkanten av en gäddlekvik. Visste att de kunde dra på en gädda så jag har en liten bit tafs innan flugan. Nu i slutet av april så ränner ju de blanka upp i åarna här omkring så det lär vara en del i innerskärgården. Pratade med en jag känner igår och han hade fått två stycken 3 kilos blanka i Nättrabyån i måndags kväll.
En bit fram går det ut ett stor tångbank med sten och leopardbotten.


Mycket riktigt så blir det en gädda på sydkanten av udden och när jag kommer in på insidan så finns det gott om gädda som jagar flugan. Krokade av 3 på kort tid och hade minst 3 till som var och högg. Den första gäddan stod ju helt utanför viken och var väldigt smal, antagligen helt färdiglekt.

Gäddan var rätt lång men otroligt smal, utlekt.



Sen hände något som gjorde mig så otroligt trött. I bakkastet så gick flugspöt av. Fy ""## vad drygt. Är det någon där ute som vill förbarma sig och skänka ett #9-/10 på ca 9 fot så är ni mer än välkomna...;-) Beröm och lovord lovas på bloggen ;-) Meddelande kan lämnas i kommentartorsfältet...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar