torsdag 5 juli 2012

Underbar skärgård

Fick en liten vink om en båttur med gamle stormålvakten i Atlas, Mats Olsson. Vi har varit ute och fiskat fluga några gånger men nu hade han fått i båten. Man var inte sen att tacka ja direkt. Det blev en hel del nya vatten som inte jag varit vid innan men också ställen som jag varit vid tidigare. Det lovade ju gott direkt när Mats tar en i andra kastet några skär bortom Kobebus. Själv tappade jag bara den som högg de första timmarna. Mot slutet ordnade det dock upp sig för mig och jag fick några stycken och hade en del hugg.

Det fanns vissa likheter med vissa turer man haft med Palle...det letades en del jerkar som mycket märkligt släppte i luften. Även att familjen hade båt hela uppväxten så finns det ställen som jag absolut inte kommer ihåg att jag åkt förbi trots att det var relativt nära där vi brukade vara. En trevlig tur blev det i alla fall i vår världsarvsskärgård. Sjukt egentligen hur fint det är.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar